Sportuj i na koupališti

7. července 2012 v 15:04 | Animé |  •Body•
Teplé počasí nás láká k vodě, ale proč bychom se měli jen tak válet na dece? Využij příležitosti a dej špekům zabrat.



Průměrné denní teploty se pohybují až o 8 °C nad normálem a je pěkně dusno. Navíc tropické teploty by měly panovat celý týden. Takové počasí zatěžuje i mladé lidi. Jenomže co dělat, když cvičit prostě musíš (aby ten zadek zase nenarostl), nebo prostě chceš?

Aby ti nehrozilo žádné zdravotní riziko, naplánuj si pohyb na ranní nebo večerní hodiny, kdy je vzduch chladnější. Nejlepším sportem je v těchto dnech samozřejmě plavání. Jde o výborný pohyb - uvolníš si celé tělo, navíc je to hodně namáhavé, za hodinu spálíš až 2500 kilojoulů.

Ale pozor - kondiční plavání není totéž, co koupání. Aby plavání mělo opravdové účinky, potřebuješ svižně plavat alespoň 10 minut vkuse, jedním plaveckým stylem. Až poté totiž dostatečně zvýšíš rychlost srdečního tepu a nastartuješ tak spalování tuku. Snaž se uplavat asi 300 metrů vkuse. Pokud nemůžeš, samozřejmě si dej přestávku, ale délku se snaž dodržet. Uvidíš, že sse tvá kondice bude rychle zlepšovat a ty uplaveš čím dál větší vzdálenost.

Pravidelné plavání brzy poznáš na svém těle, hlavně na svých stehnech a zadečku. Jemná masáž vodou pomáhá i proti celulitidě.

Plážový volejbal
Pokud ve vodě tak dlouho nevydržíš, nebo tě to prostě nebaví, můžeš si u vody zasportovat i jinak. Na mnoha koupalištích jsou dnes hřiště na plážový volejbal. Takže seber pár kamarádů a jděte si pinknout. Nejčastěji se hraje dva na dva, ale když vás bude víc, bude o to větší legrace. Za hodinu hraní můžeš spálit asi 750-1000 kilojoulů, což je zhruba 150 gramů šunkového salámu. Záleží však na tom, jak se budeš snažit.
Badminton
Badminton je atraktivní sport pro každého a v každém věku. Patří k nejstarším raketovým sportům. Velkou výhodou této hry je skutečnost, že nepotřebuješ hřiště - lze hrát v podstatě všude - u vody, na louce, ale i v tělocvičně... Vhodný je pevný, neprašný povrch o rozměrech alespoň sedm na patnáct metrů. A při hledání správného místa myslete i na to, budete-li hrát dva, nebo se pustíte do čtyřhry.

Pokud se do téhle hry pořádně opřeš, můžeš spálit 2010 kilojoulů za hodinu a mmožná budeš překvapena, kolik svalů při tomto sportu pracuje. Vytvaruje se ti zadeček, stehna i lýtka. Posílíš ramena a ruce, ale i břišní a zádové svaly. Badminton je tedy sportem vhodným pro tvarování postavy, odbourávání tuků a posílení především dolních končetin. Navíc geniálně funguje při odbourávání celulitidy.
Ping pong
Na mnoha koupalištích taky mají stůl na ping pong. Přestože tento sport není na hubnutí ideální, protože jde o dost jednostrannou zátěž, ale energetický výdej je celkem slušný - asi 1000 až 1500 kJ za hodinu. Rozhodně si při něm s přáteli užiješ spoustu legrace. A upřímně řečeno, každý pohyb je lepší, než se jen tak vyvalovat na dece :-)
Proto si můžete s partou vzít k vodě míč a jen tak si zaházet, nebo si pořádně zablbnout ve vodě. Hlavně při sportu nezapomínej na dostatek tekutin, abys třeba neomdlela.
A jak trávíš čas na koupališti ty?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama